پیشگیری بهتر از درمان است.... 

با تصمیم اکثریت نمایندگان مجلس یازدهم و چنانچه این مصوبه به تایید شورای نگهبان برسد شنبه ها هم تعطیل می شود تا به زعم نمایندگان موافق این طرح ساعات کاری کارمندان کاهش پیدا کند، بازدهی افراد بالا برود، خانواده ها ساعات بیشتری در کنار هم باشند و گامی مثبت در جهت تحکیم بنیان خانواده برداشته شود و از طرفی صنعت گردشگری رونق بگیرد. 
با تصمیم اکثریت نمایندگان مجلس یازدهم و چنانچه این مصوبه به تایید شورای نگهبان برسد شنبه ها هم تعطیل می شود تا به زعم نمایندگان موافق این طرح ساعات کاری کارمندان کاهش پیدا کند، بازدهی افراد بالا برود، خانواده ها ساعات بیشتری در کنار هم باشند و گامی مثبت در جهت تحکیم بنیان خانواده برداشته شود و از طرفی صنعت گردشگری رونق بگیرد. 
کد خبر: ۱۴۵۸۲۰۸
نویسنده عباس رسول آبادی

من در تعجبم از اینکه نمایندگان کاربلد، متخصص و متعهدد چطوری به این نتیجه رسیدند و چرا روزهای زیادی از دوران حضور آقایان و خانم ها در این دوره از مجلس متوجه تعطیل شدن پنج شنبه ها و یا شنبه ها بود؟ 
بزرگواران، اصلا به هنگام تصمیم گیری به شعارهای یک دهه ی اخیر مقام معظم رهبری و دغدغه های معظم له در حوزه ی تولید و نیاز به تلاش مضاعف، کار بیشتر و جهاد اقتصادی توجه کرده اید؟ 
شاید به زعم خودتان به دنبال تحول مثبت در صنعت گردشگری و به موازات آن بعضی حوزه ها مثل صنایع دستی و حمل و نقل و تزریق نشاط و شادابی به جامعه باشید، اما در خصوص اینکه مردم چقدر درآمد دارند تا به سیر و سفر بپردازند فکر کرده اید؟ آخربن وضعیت جاده های کشور هم به لحاظ کیفی و هم به لحاظ کمی که قراره با تصمیم شما در تعطیلات بیشتر از گذشته محل تردد خانواده باشد بررسی شده است؟ آمار حوادث جاده ای عید نوروز امسال که بیش از یکهزار نفر کشته و بیش از ۲٠ هزار نفر زخمی شده اند و صدمات مالی زیادی گریبانگیر خانواده ها شده را دارید؟ 
ما هر وقت دو روز پشت سر هم تعطیل می شویم و یا موقعی که با بین تعطیلین روبرو می شویم شاهد ترافیک شدید، افزایش وحشتناک تصادفات، گرفتار شدن جمع زیادی در سیلاب ها، بالا رفتن فوتی های ناشی از غرق شدن در دریا، اب بندان ها، سدها، رودخانه ها و آبشارها و اتفاقات ناخوشایند این شکلی می شویم و این ها به خوبی نشان می دهد که زیرساخت های مرتبط با حمل و نقل و گردشگری همچنان ضعیف است و یا کافی نیست و از طرفی درآمد پائین و تورم موجود با هزینه های بالای هتل ها، مسافرخانه ها، مجموعه های گردشگری و بوم گردی همخوانی ندارد مگر برای گروهی خاص که درآمدهای نجومی برخوردار هستند. 
در بحث بومگردی و خانه های مسافر در حریم دریاها، جنگل ها، کوه ها، دهکده ها و شهرهای هدف گردشگری نظارت ضعیف و حداقلی است و این مسأله در بسیاری مواقع با حفظ حجاب و عفاف و تلاش برای تحکیم بنیان خانواده مغایرت دارد و اخبار ناخوشایندی به گوش می رسد. 
با کوچکترین تعطیلی گروهی برای تفریح و سرگرمی لب دریا را انتخاب می کنند اما ظاهرا ترجیح میدهند در ویلاهای استخردار بیتوته کنند و در آنجا به شنا و خوشگذرانی بپردازند(تا اینکه از ساحل و شنا در دریا لذت ببرند) که به نظر می رسد درصد بسیار کمی از این افراد با هم نسبت فامیلی دارند و محرم هستند. 
فراموش نکنیم ما دو دهه قبل شعار فرزند کمتر، زندگی بهتر را جار می زدیم و بر در و دیوار می نوشتیم و در آن زمان خدمات کمتری به خانواده های پرجمعیت ارائه می شد و حتی بعضی خانواده ها برای دریافت شناسنامه مشکل پیدا کرده بودند و امروز آن تصمیمات آنی و شتابزده و بدون پشتوانه تحقیقاتی گریبان گیرمان شده است و از پیری کشور و عواقب بد تک فرزندی می ترسیم و به دنبال طرح و برنامه هایی هستیم تا با صرف هزینه های بسیار آمار ازدواج و فرزندآوری افزایش پیدا کند تا ایران جوان بماند چون این یک ضرورت است. 
آقا و یا خانم نماینده ای که به این مصوبه رای مثبت داده ای در حوزه ی انتخابی شما چه تعداد آدم شغل آزاد دارند و  یا کشاورز، دامدار و کاسب هستند.؟ 
هیچ می دانید دو روز تعطیلی پیاپی و بعضا اضافه شدن تعطیلات مناسبتی به این دو روز و یا حتی استفاده کارمند از مرخصی های ماهانه در ابتدا و یا انتهای این دو روز چه بلایی بر سر کشاورزی که خواستار استفاده از نهاده های بخش کشاورزی(کود، بذر و سم) است و اسیر پیچ و خم های اداری می،شود و یا دامداری که از طریق دامپزشکی قصد درمان و یا واکسیناسیون دام های خود است خواهد آورد.
شمائیکه با این طرح موافقت کرده اید، پاسخ بدهید، کسی که در حوزه های مختلف جهت انجام امور شخصی برای مثال کارهای مرتبط با تحصیل یه یک شهر و استان دیگر می رود و چنانچه چهارشنبه یا پنج شنبه موفق به انجام کارها نشود چقدر و با چه پشتوانه ی مالی در شهری غریب بماند؟ 
در حالیکه بسیاری از کشورهای دنیا یکشنبه ها تعطیل هستند و چنانچه این طرح اجرایی شود و ما جمعه و شنبه تعطیل باشیم که فرصت می شود ارتباطات سازمان های رسمی مثلا ادارات، مجموعه های آموزشی مثل دانشگاه ها و یا فدراسیون ها و باشگاه ها و یا شرکت ها در اسرع وقت پیگیر امورات مهم باشند؟


ما ایرانی و غالبا مسلمان هستیم که معمولا پنج شنبه ها را به زیارت اهل قبور می رویم و بدون شک باید بعد اجرایی شدن این طرح شاهد مرخصی درصد بیشتری از کارمندان در روزهای پنج شنبه باشیم که به انضمام تعطیلات دو روز بعد یعنی جمعه و شنبه بیشتر از گذشته قصد حضور در زادگاه و شرکت در مراسم های مختلف و زیارت قبور را خواهند داشت و تقریبا بیش از ۵٠ درصد توان کاری ادارات و نهادها و شاید شرکت ها از بین برود. 
یک سوال مهم دیگر، با افزایش تعطیلی ها مسأله سوخت را چگونه مدیریت می کنید تا در صورت طولانی شدن صف گاز و بنزین و گازوئیل که تحت تاثیر افزایش سفرها دور از ذهن هم نیست ناخواسته آب به آسیاب دشمن نریزیم و انگشت نمای خبردلارهای شاغل در بنگاه های خبر پراکنی بیگانه نشویم. 
ضمن احترام به کارمندان مسئولیت پذیر و کوشا شما چه انتظاری از ان دسته از کارمندان بی حوصله ای دارید که در شرایط فعلی ساعت ۱۲ تا ۱۴ حوصله ی هیچ ارباب رجوعی را نداشته اند و از این به بعد قراره تا ساعت ۱۶ حلال مشکلات مردم باشند.
خود پردازهای بانک ها در شرلیط فعلی پاسخگوی مطالبات مردم نیستند و بعد چند ساعت از تعطیل شدن بانک ها یا کار نمی کنند، یا پول ندارند و یا...
شما چطور انتظار دارید تا ۴۸ ساعت بعد و شاید هم با اضافه شدن تعطیلات مناسبتی ۷۲ ساعت و حتی بیشتر  نیاز مردم به پول نقد را حل کنند. 
مثال های واضح و مشخص این شکلی که بر خلاف ایده و نظر شما باشد زیاد است و می توان با تأمل و تفکر بیشتر برشمرد و پیشنهاد می کنم در مرحله ی اول فرامین مقام معظم رهبری را به عنوان نقشه راه مطالعه و در تصمیمات تان لحاظ کنید و روند ساخت و ساز و پیشرفت های خوب کشورهای توسعه یافته را مرور کنید و ببینید برای موفقیت باید تلاش خستگی ناپذیر بیشتری داشت و با برنامه ریزی های جامع پیش رفت. 
من به عنوان عضو کوچکی از جغرافیای عشق و امید و مهربانی، ایران جان از شما نمایندگان محترم انتظار داشتم در جهت تحقق با شکوه تر شعار سال مقام معظم رهبری و رسیدن به اهداف خوب اقتصادی عجولانه رفتار نمی کردید و در روزهای پایانی خدمت تان در خانه ی ملت به عنوان نماینده ی دور یازدهم مجلس شورای اسلامی تصمیمات ایده آل تری می گرفتید.
✓همه بر این باوریم، پیشگیری بهتر از درمان است..... 
امروز اولویت اصلی علمای عزیز، مسئولان دلسوز و انقلابی، تلاش نیروهای نظامی و انتظامی و بسیجیان و هدف مقدس سربازان گمنام امام زمان (عج) ساختن و داشتن ایرانی آباد و سربلند و آرام است و به لطف خدا تحت فرمان ولی امر مسلمین جهان، فرماندهی کل قوا، رهبر عزیزمان حضرت آیت الله خامنه ای(دامت برکاته) توفیقاتی بسیار خوبی حاصل شده و امیدواریم با نگاه هوشمندانه و تیزبینانه ی اعضای محترم شورای نگهبان که همواره یار و یاور ولی فقیه بوده و هدف شان حفظ و ارتقاء نظام و پاسداری و صیانت از دستاوردهاست و بحمدالله تا به امروز در بخش های مختلف منطقی و معقولانه و متفکرانه عمل کرده اند تصمیاتی امیدآفرین برای کشور عزیزمان گرفته شود تا باعث یاس و نا امیدی بیشتر دشمنان شود.
ختم کلام اینـکه، 
ما برای انقـلاب خــون داده ایم
یک بیابان بید مجنـون داده ایم
یـادمـان باشــد پـیام آفـتاب
دست نا اهلان نیفتد انقلاب

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها